CORETAN LILY SI CHUBBY

Cinta bermula dengan senyuman, mekar dengan ciuman dan berakhir dengan tangisan.

Friday, February 19, 2010

Terlalu cepat rasanya masa berlalu..

Ceh budget ayat jiwang plak kat title tu...ye ye saya sedar belog ini sudah agak lama enggak di update bukan kerana kekurangan cerita dalam kamus hidup ku tapi oleh kerana 'kebusyian'ku (maafkan saya dewan bahasa & pustaka kerana merosakkan bahasa ibunda...) dalam menjalan liku2 hidup seharian selepas bergelar seorang suri dalam hidup sang arjunaku...hak hak hak...geli geleman plak aku selepas type ayat sepotong diatas...hik hik hik...

its been past 2 months already...hehe sekarang aku sudah nampak the true colour hubby ku...(para pembaca diminta jangan salah tafsir ya)...

aku nak citer skit la pasal true colour nya yang ada diantaranya aku dah tau sejak zaman cintan-cintun lagik...

1) secara fizikal nya tidak ada satu pon yang kurang..he's perfect!! hehe...ini aku sudah master dalam buat scanning...cumanya sejak kawen ni bukan aku sowang yang bulat tapi die plak dah lebih maju kehadapan..erm tak caya??? nanti aku upload pix hubby ku sowang ni yang bagai mengandung 3 bulan...
2) secara mental nya dia jugak sihat cuma kengkadang agak 'hyperactive' ermmm iye ke kengkadang? macam selalu plak aku rase...wutever la...
3) secara zahirnya aku sangat bahagia...walau ada kekurangan pon kami 'rider'jerk yang penting 'happy'..
4) secara batin plak...jeng jeng jeng....Oooopsss biarlah rahsia (sambil nyanyi ala2 Datuk Siti Nurhaliza)..aisehmen...

yang kat atas tu kan yang general la kan yang aku boleh buat kesimpulan...

antara pemerhatian lain yang aku buat atas die adalah:

1) hubby ku ini 'teleng' orang nyer...teleng ya puan-puan bukan mereng...(kalo tengok TV paling terserlah ketelengan nyer).
2) suka melombong...kalo melombong pusingan dia 360 darjah!...huh hilang selera makan aku!!!...
3) suka sangat main cak cak ngan aku...sampai aku kalo kuar dari bilik mandi kene berjaga2 takut kalo die tengah bersembunyik kat mana2 semata2 nak kejutkan aku yang memang suka la sangat terkejut ni...aisehmen...ni yang paling aku tak gemar ni!!!....tapi kalo aku yang buat takpe...hik hik hik....
4) tak suka semak2...contoh kat dalam keta aku letak la teddy bear ke...patrick the star ke...sticker ke...die mula la membebel...ukuran bebelan nya bersamaan dengan 20KM panjang..puan-puan & tuan-tuan boleh tahan ka???so aku pon dengan rasa berat hati ya!!!...bukan berat punggung...mengeluarkan mereka2 itu dari kereta...agar keselesaan pemanduan encik hubby terjaga...
5) suka sangat suruh aku vakum kereta...ape die ingat aku ni minah bangla keje kat car wash ke hape...ceh...
6) ha...inilah kelemahan die...jeng jeng jeng...encik hubby takut sangat pada Blood...kalo tengok mau pengsan...hak hak hak...erm die penah accident jatuh motor,kulit ibu jari kaki tersiat ckit jerk..ada darah ckit kepala die dah pusing...pusing...satu Malaya!!!..hik hik hik...ermm...nanti aku nak plan pedajal hubby aku la cam ni...
7) kalo encik hubby tengah mandi...saya berperanan untuk mengingatkan beliau agar...erm dialognyer camni..

Aku--> Hubby dah berus gigi bie?
Hubby -->Dah...
 
Aku--> Hubby dah shampoo rambut bie?
Hubby -->Dah...

Aku--> Hubby dah basuh punggung bie?
Hubby -->Alamak!! lupe....

hak hak hak...bukan niat untuk mengaibkan hubby ku ini tapi aku saja2 jerk buat camtu kunun nyer aku ni prihatin la kat hubby ku itu...hak hak hak dialog diatas hanya dua yang diatas sahaja btul ya yang dibawah sekali hanyalah rekaan si pengarang cerita ini...hak hak hak..blurp...


Oh Ya!! lagik satu...aku skang tinggal sebumbung dengan IBU MERTUA KU..oooohhhhh tidak...oh kassim selamat...selamatkan lah aku abang kassim selamat(sambil sebut macam seniwati saadiah ya)...hak hak hak...for me...she's the best mother in law...ever....

sampai cni dulu ya...nak gi turun makan jap!!bye bye...

2 Comments:

At February 20, 2010 at 12:05 AM , Blogger LiLy @ MaMaQiStInA said...

ooo..Seri dh stay ngan PIL?

 
At February 20, 2010 at 7:29 PM , Blogger Lily Wahyunie said...

yup...adoiii...takut mula2 sebab tak pandai masak...hak hak hak...tapi diorang sporting...blurpp

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home